Post Tagged with: "Hungarian Media"

Mayor Bogdán and Consul General Ferenc Kunim (right) - friendly cooking in New York.

Hungary’s government media discredits mayor of Cserdi, László Bogdán

This is a case study of Hungary’s government sponsored “mob journalism.” Within weeks the celebrated mayor László Bogdán, Hungary’s successful Roma leader, has become an enemy of the people. David Kostelancik, the top U.S. diplomat in Hungary has raised concerns about disappearing independent media outlets. He has said that the remaining independent media “face pressure and intimidation.” “Government allies have […]

by · October 21, 2017 · Politics
László Juszt

Russia Today and Hungary

The story of how Moscow attempted to expand the Russia Today state television network to Hungary, by setting up a Hungarian-language affiliate, is both strange and murky. What we know is that Moscow was interested in establishing a state propaganda media arm in Hungary and the strongest and perhaps first high profile supporter of this initiative was István Lovas, a […]

by · September 26, 2017 · East
Ripost – The pro-Fidesz tabloid that gets 97% of its ad revenue from the government

Ripost – The pro-Fidesz tabloid that gets 97% of its ad revenue from the government

Ripost.hu is one of Hungary’s bottom of the barrel political tabloids: an online publication that specializes in seedy, politically motivated character assassinations against opponents of Hungary’s ruling Fidesz party. Ripost is the publication that took a photograph completely out of context, in order to insinuate that Jobbik leader Gábor is a homosexual and participates in gay orgies. Earlier this spring, […]

by · June 6, 2017 · Politics
Judit Petényi

Ottawa’s Hungarian radio broadcast goes silent after 13 years

CHIN Radio’s weekly Hungarian-language program had its final broadcast on Sunday, June 4th, 2017. The radio show has been a staple of the multicultural radio station’s programming for more than 13 years and was among the first multilingual broadcasts after CHIN FM 97.9 received its license to operate in Ottawa in late 2001. The weekly “Hungarian hour,” initially broadcast at […]

by · June 5, 2017 · Diaspora
Source: 444.hu

Fidesz dominance of Hungary’s rural media depicted on a map

The liberal 444.hu website provided a very useful service in the first days of the new year: it created a map depicting just how extensively interests close to the governing Fidesz party control the most important publications in Hungary, namely the county-level and local dailies and weeklies. It’s worth noting that in Hungary, regional papers are much more widely read […]

by · January 3, 2017 · Politics
Mária Schmidt. Photo: MTI

Hungary loses yet another independent publication – Government historian buys weekly paper

One of Hungary’s national political weekly magazines, Figyelő, was bought by Prime Minister Viktor Orbán’s former adviser and government historian Mária Schmidt on Monday. While Ms. Schmidt promises to keep publishing the weekly, it is all but certain that the publication’s critical, independent voice will be gone. Figyelő will almost certainly follow the fate of the online publication Origo, or […]

by · December 5, 2016 · Politics
Company with ties to Fidesz party buys Népszabadság’s publisher

Company with ties to Fidesz party buys Népszabadság’s publisher

On Tuesday, a company called OPIMUS PRESS Zrt announced that it has acquired Mediaworks, the Austrian-owned firm that published Hungary’s largest opposition daily, Népszabadság, which it shut down amidst international scandal just over two weeks ago. OPIMUS PRESS Zrt, part of the OPIMUS Group, is a firm affiliated with Lőrinc Mészáros, the billionare Fidesz mayor of Prime Minister Viktor Orbán’s […]

by · October 25, 2016 · Politics
The Greens - EFA

European Parliament’s Green party in solidarity with Népszabadság, condemns autocracy in Hungary

The Greens – European Free Alliance issued a statement on the demise of media freedom and pluralism in Hungary, after Népszabadság, Hungary’s largest print daily, was shut down last Saturday. The statement, written by MEPs Judith Sargentini and Benedek Jávor, notes that Népszabadság was closed without warning immediately after the paper published a cover page piece on Fidesz corruption, suggesting […]

by · October 13, 2016 · Politics
Stevan Harnad

Scholars resign from Hungarian Academy of Sciences after opposition paper shut down

Professor Stevan Harnad of the Université du Québec à Montréal and a founding member of the Canadian Hungarian Democratic Charter, resigned as External Member of the Hungarian Academy of Sciences (Magyar Tudományos Akadémia), after Népszabadság, Hungary’s largest opposition daily newspaper, was shut down by the country’s repressive Orbán regime. Professor Harnad’s resignation follows that of the Dr. Thomas Jovin, of Max Planck […]

by · October 10, 2016 · Politics
This image greets readers of Népszava.

Widespread solidarity after deliberate destruction of Hungary’s Népszabadság

Vienna Capital Partners, the Austrian private equity investor, which owns the firm that published Hungary’s now defunct Népszabadság daily, seems to be providing such a stark example of corporate greed and irresponsibility that political foes and economic rivals from all across the spectrum are joining together in protest. Hungarian conservative publications, left-centre publications, a newspaper in Slovakia and even Hungary’s […]

by · October 10, 2016 · Politics